هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارتخوان ثابت بخرم یا سیار؟

کارتخوان ثابت بخرم یا سیار؟

از کارتخوان های پرطرفدار در بازار می توان به کارتخوان های ثابت و سیار اشاره کرد. اکثر افراد هنگام خرید کارتخوان می پرسند کارتخوان ثابت بخرم یا سیار؟ برای تصمیم گیری در مورد خرید کارتخوان ثابت یا سیار ابتدا باید با تفاوت این دو کارتخوان آشنا شوید. مهم ترین تفاوت کارتخوان سیار و ثابت این است که کارتخوان ثابت محدود به مکان و موقعیت است اما کارتخوان سیار را می توانید در هرجایی با خود حمل کنید. برای تصمیم گیری درست برای خرید باید به نیاز و موقعیت شغلی خود توجه کنید.

ویژگی های کارتخوان سیار

مهم ترین مشخصه کارتخوان سیار این است که می توانید آن را هرجا که خواستید با خودتان حمل کنید. این کارتخوان باطری دارد که پس از شارژ کامل می توانید از ۸ تا ۴۸ ساعت از آن استفاده کنید. نکته مهمی که هنگام خرید کارتخوان سیار باید حتما در نظر بگیرید این است که میزان شارژدهی باتری کارتخوان با توجه به میزان استفاده و کاربردی که دارد متفاوت است بنابراین نمی توان مدت زمان روشن بودن آن را دقیق تخمین زد و نمی توان گفت به طور مثال حتما ۴۸ ساعت فول شارژ می ماند.

هر چه از کارتخوان بیشتر استفاده کنید شارژ آن نیز زودتر تمام می شود. از مزیت های مهم این کارتخوان می توان به کوچک بودن و قابل حمل بودن اشاره کرد. علاوه بر این از کارتخوان سیار می توان در سرتاسر کشور استفاده کرد و دارای تکنولوژی های سیم کارت، اینترنت ۴G و WIFI نیز می باشد.

کارتخوان سیار باعث می شود معاملات مالی به شیوه ای متنوع و بدون نیاز به وابستگی به یک مکان واحد انجام شود و مدت زمان انتظار مراجعه کنندگان کاهش پیدا کند. اگر خدماتی که ارائه می کنید متحرک است کارتخوان سیار برای شما مناسب است. تعمیرکاران سیار و کامیون های پخش مواد غذایی از کارتخوان سیار برای شغل خود استفاده می کنند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کارتخوان های سیار نیز به روز می شوند و از تجهیزات بهتری برخوردارند.

قیمت کارتخوان های سیار مقرون به صرفه است و با استفاده از آن کسب و کارهای کوچک می توانند بدون نیاز به سرمایه گذاری در یک ثبت الکترونیکی یا پرداخت هزینه پشتیبانی نرم افزار کلیه تراکنش های خود را انجام دهند. این کارتخوان ها فناوری ارزان تری نسبت به کارتخوان های دیگر دارند زیرا متکی به مدل های اشتراک مبتنی بر فضای ابری هستند. در مراکزی که کارتخوان فروشگاهی دارند، در ساعات شلوغی و اوج پرداخت می توان از کارتخوان سیار استفاده کرد تا از تهیه نسخه پشتیبان در دفاتر فروش جهت ساده سازی خدمات مشتری جلوگیری شود. در کارتخوان های سیار معاملات رمز گذاری شده اند و اطلاعات اشخاص در دستگاه ذخیره نمی شود به همین دلیل مسئولیت مشاغل دربرابر امنیت اطلاعات کمتر می شود. از انواع کارتخوان سیار می توان به کارتخوان نیوپوز و کارتخوان پکس و… اشاره کرد.

ویژگی های کارتخوان ثابت

کارتخوان ثابت از اولین کارتخوان هایی است که وارد بازار شد. در کارتخوان ثابت تراکنش ها به وسیله ارتباط از طریق خط تلفن یا کابل اینترنت LAN انجام می شود. کارتخوان های ثابت مانند سیار قابل حمل نیست و تنها می توان به اندازه سیمی که بهشان متصل است آن ها را حمل کرد. سرعت کارتخوان های ثابت در انجام تراکنش ها و خرید بالا است. این کارتخوان ها سریع روشن می شوند و آماده به کار می شوند. نور صفحه نمایش این کارتخوان ها مناسب و بی نظیر است. امنیت تراکنش های کارتخوان ثابت بالا است و کم ترین میزان قطعی ارتباط را دارند. اگر بالا بودن سرعت تراکنش ها برایتان اهمیت زیادی دارد می توانید از کارتخوان ثابت استفاده کنید. با یک خط تلفن و سرویس اینترنت می توان از چند تا دستگاه پوز ثابت استفاده کرد.

کارتخوان ثابت را می توان به کامپیوتر یا صندوق های فروشگاهی متصل کرد. چند حساب را میتوان به کارتخوان ثابت تخصیص داد و می توانید انتخاب کنید واریز وجه به کدام حساب انجام می شود. در کارتخوان های ثابت قابلیت ارائه خدمات پرداخت B2B و B2C به شرکت ‌ها و سازمان ‌های طرف قرارداد نیز وجود دارد.

خرید کارتخوان ثابت یا سیار

با توجه به توضیحاتی که داده شد خودتان حتما به این نتیجه رسیده اید که هر شخص باید با توجه به نوع شغل و کسب و کاری که دارد باید تصمیم بگیرد از کدام کارتخوان استفاده کند. اگر شغل تان مکانی ثابت دارد و نیازی به جابه جایی ندارید توصیه می شود از کارتخوان ثابت استفاده کنید اما اگر مکان ثابتی ندارید و مدام جابه جا می شوید بهتر است از کارتخوان سیار استفاده کنید. نکته دیگر این که شما محدودیتی در انتخاب ندارید و حتی اگر کسب و کارتان مکان ثابتی دارد می توانید علاوه بر کارتخوان ثابت از کارتخوان سیار نیز استفاده کنید.

شباهت و تفاوت کارتخوان سیار و ثابت

کارتخوان های  ثابت و سیار هردو قابلیت اتصال به کلیه حساب های بانکی را بدون نیاز به افتتاح حساب جدید دارند. این کارتخوان ها نیازی به جواز کسب ندارند و محدودیتی در تراکنش هایی که انجام می دهند نیز ندارند. در کارتخوان های ثابت و سیار مالکیت قطعی به فرد تقاضا کننده می رسد.

کارتخوان سیار توسط سیم کارت به شبکه بانکی متصل می شود اما کارتخوان ثابت توسط خط تلفن یا lan wifi به شبکه بانکی متصل می شود و از نظر جابه جایی محدودیت دارد.